ورزش و نرمش در آب (افزایش قدرت جسمانی)

10350

ورزش و نرمش در آب (افزایش قدرت جسمانی)

انجام حرکات ورزشی و نرمشی در آب، با آب درمانی که توسط پزشکان برای بهبود افراد کم توان و یا مبتلایان به بیماری های خاص توصیه می شود تفاوت داشته و برای عموم سنین مختلف و حتی ورزشکاران سایر رشته های ورزشی مفید خواهد بود.
عرض استخر در قسمت نیمه عمیق برای انجام این حرکات مناسب بوده و برای نتیجه گیری بهتر لازم است در هفته حداقل دو الی سه مرتبه و هر جلسه ۴۰ الی ۶۰ دقیقه حرکات مذکور را به صورت منظم تمرین نمائید. توضیح اینکه پیاده روی منظم در آب توأم با انجام حرکات ورزشی خاص می تواند عضلات، استقامتریال نرمش و انعطاف پذیری را به ارمغان آورد و این امر به نوبه خود در حفظ تناسب اندام و جلوگیری از ابتلا به امراض خاص نقش به سزایی دارد.

تحقیقات دکتر مارتین جنوا مدیر بخش انستیتوی قلب مانترال کانادا نشان داده است که انجام تمرینات ورزشی در آب همان فواید ورزشی را برای انسان دارد که فرد از طریق تمرین های ورزشی روی زمین بدست می آورد. با این تفاوت که تمرین ها در آب بسیار راحت انجام می شود و فشار کمتری را به مفاصل وارد می نماید. ورزش در آب برای خانم های باردار که مسئله خاص پزشکی نداشته باشند بسیار مفید است و از طریق کاهش فشار رو ی کمر و تقویت عضلات می تواند به زایمان طبیعی و بدون درد خانم ها کمک نماید.

همچنین قابلیت انجام این ورزش به صورت دسته جمعی و در محیط آرام بخش آب، علاوه بر کمک به رفع خستگی های مفرد و تنش های روزمره بسیار شادی بخش بوده و اقدامی موثر در جهت جلوگیری از ابتلا به افسردگی به شمار می آید.

با توجه به فواید بسیار زیاد این ورزش از جمله تناسب اندام، سلامت جسم، جنبه های درمانی، رهایی از تنش و نشاط بیشتر انجام آن به کلیه افراد توصیه می گردد.

امید است مطالب گردآوری شده در این مجموعه که برگرفته از دانش و تجربه پیشکسوتان و افتخارآفرینان ورزش ایران می باشد شما خواننده عزیز را در این مسیر یاری نماید.

ضمناً شما باید در هر جلسه به یک حداقل شدت با تعداد مشخص در هر یک از حرکات خود اشراف کامل داشته و سپس طی جلسات آتی آن را تکرار نمائید و با گذشت زمان تعداد حرکات و سرعت و شدت آنها را افزایش دهید تا از ورزش خود بهره بهتری برده و آمادگی جسمانی خود را با توجه به اتمام مراحل فوق الذکر ارتقاء دهید.

این نرمش در سطح جهانی انجام می شود و مکمل نرمش ها و ورزش های دیگر است. شامل تمرینات اندامهای فوقانی و ستون فقرات و اندامهای تحتانی می باشد. شامل ۶ بخش است.

توجه در تمام مراحل فوق الذکر پس از یک حرکت یا دو حرکت بایستی یک نفس عمیق کشیده شود تا هوای کامل به ریه ها برسد و از خستگی جلوگیری شود.
در پایان آرزوی سلامتی و شادکامی با بدنی آماده جهت انجام حرکات و تمرینات ورزشی و آمادگی جسمانی خوب برای تداوم کارهای روزانه برای کلیه پیشکسوتان ورزشکار را دارم.

برگرفته از نشریه ورزش های همگانی

www.betasport.ir

 

برای دانلود این مقاله از لینک زیر استفاده نمایید:

 

ورزش و نرمش در آب

این مقاله را چاپ کن این مقاله را چاپ کن

ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


هشت − 8 =