مزایای راه رفتن در عمق آب

پیاده روی در عمق آب

مزایای راه رفتن در عمق آب

مقالات زیادی درباره چگونگی جلوگیری از آسیب های پیاده روی وجود دارد و این آسیب های وارد شده اجتناب ناپذیر خواهد بود.چه آسیب شما جدی باشد یا ملایم، درد آور است.

وقتی شما به مدت طولانی پیاده روی میکنید و یا پیاده روی سنگین داشته باشید، باعث آسیب به بدنتان می باشد و در نهایت به درمان نیاز پیدا می کنید. بیشتر مردم به خاطر ترس از دست دادن تناسب اندام خود از شنیدن این مطالب طفره می روند و با جدیت به این ورزش می پردازند. ولی گزینه ای وجود دارد که اجازه می دهد بدون صرف نظر کردن از این فعالیت سالم بمانید. راه رفتن در عمق آب می تواند جایگزین تمرین های زمینی باشد. راه رفتن در عمق آب روشی فوق العاده برای مقابله و جلوگیری از آسیب ها می باشد و همچنین می تواند ارائه دهنده تمرینهای متنوع باشد. راه رفتن در آب یک ورزشکار آسیب دیده را بهبود می بخشد بدون اینکه تناسب اندامش را از دست بدهد، توان بدنی اش را به دست می آورد و در حالی که خطر آسیب از طریق کم کردن فشار بر مفاصل از بین میرود و به فرم راه رفتنش کمک می کند.

راه رفتن در عمق آب یک دویدن ساده است که در عمق کافی می باشد به طوری که کف استخر را لمس نمی کنید. بستن یک کمربند شناوری کمک می کند که تمرکز خود را بر روی انجام صحیح تکنیک بگذارید و نگران بیرون نگه داشتن سر خود از آب نباشید. به همین سادگی راه رفتن در آب می تواند مزایای فراوانی داشته باشد. برای دونده آسیب دیده راه رفتن در آب یک روش عالی برای حفظ سطح آمادگی جسمانی قبل از آسیب می باشد، به شرطی که تمرین با همان شدت حفظ شود. چون بی وزنی که راه رفتن در آب به ارمغان می آورد اجازه می دهد که ورزشکار بدون وارد کردن فشار بر بدن مسافت پیموده را افزایش دهد.

تمرین در آب با شدت، زمان و سرعت می تواند تغییر کند. به سادگی با بودن در آب هم می تواند به درمان آسیب ها کمک کند. فشار هیدرواستاتیک کمک به کاهش تورم و همچنین انعطاف پذیری را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا دامنه حرکات و جریان خون در مقایسه با حرکات روی زمین افزایش یابد.

لازم نیست در حال تجربه کردن و لذت بردن از مزایای راه رفتن در آب، آسیب ببینید و می تواند یک تمرین جایگزین باشد برای هر کسی که می خواهد مسافت پیموده شده و یا فرکانس را افزایش دهد بدون دویدن بر روی زمین. همچنین می تواند یک برنامه پشتیبان برای روزهای سرد باشد و یا زمانی که شما نمی خواهید به بیرون بروید و یا از تمرین روی تردمیل خسته شده اید چون هیچ فشاری بر روی شما وجود ندارد وقتی کاملا در آب معلق هستید، سائیدگی و پارگی در بدن بسیار ناچیز خواهد بود.

راه رفتن در عمق آب مزایای سودمندی برای شما دارد در حالیکه اثرات همان تمرینات یکپارچه و مستمری را که شما در روی زمین اجرا میکنید، ارائه می دهد. همان طور که بدن شما در عمق آب فشار وارد می کند، آب نیز به بدن شما فشار وارد می کند به همین دلیل شما احساس بی وزنی دارید در حالیکه عضلات، سیستم سوخت و ساز بدن و سیستم تنفسی را تحریک می کند. وقتی در عمق آب فرو می روید، همه بدن شما با مقاومت روبرو می شود. بنابراین یک تمرین یا حرکت در جهت مخالف عضله به همراه تعادل را برای بدن فراهم می آورد. استخر مزایای زیادی را ارائه می دهد و راه رفتن در عمق آب مزایای گسترده تری را به شرکت کنندگان عرضه می کند از بازتوانی آسیب تا پیشگیری از آسیب، از تمرینهای همزمانی یک ورزشکار در حال آموزش تا مبتدیان، راه رفتن در آب عمیق می تواند تمرین های روزمره را افزایش دهد.

عفت لطفی پور

رئیس انجمن ورزش های آبی

بتا اسپورت تولید کننده انواع توپ های ورزشی

www.betasport.ir

 

برای دانلود این مقاله از لینک زیر استفاده نمایید:

 

راه رفتن در عمق آب

این مقاله را چاپ کن این مقاله را چاپ کن

ممکن است این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


− چهار = 5